Care sunt companiile aeriene cu cele mai multe intarzieri si anulari de zboruri

Care sunt companiile aeriene cu cele mai multe intarzieri si anulari de zboruri

In 2017, pasagerii companiilor aeriene ar fi trebuit sa primeasca despagubiri in valoare de milioane de euro din cauza intarzierilor sau anularii curselor, iar zborurile catre Turcia detin recordul la aceste capitole.

AirHelp, lider mondial in obtinerea de compensatii pentru pasagerii companiilor aeriene, a identificat pe tot parcursul anului 2017 peste 42.000 de pasageri romani eligibili pentru compensatii din partea companiilor aeriene. Daca acestia ar aplica pentru compensatii, asa cum sunt indreptatiti, suma despagubita s-ar ridica la aproximativ 12 milioane de euro. Din cauza numarului mare de intarzieri si/sau anulari, Turcia a fost destinatia cea mai problematica pentru pasagerii romani in 2017. Cele mai multe zboruri intarziate, anulate sau suprarezervate sunt pe ruta Bucuresti-Istanbul (Ataturk Airport). Mai exact, anul trecut, 621 de zboruri au inregistrat o intarziere cumulata de 14.134 de minute, adica echivalentul a aproximativ 10 zile.    Intre orasele din Romania si cele din strainatate sunt operate anual peste 152.000 de zboruri, dintre care mai mult de 36.000 au inregistrat intarzieri sau anulari.

Cea mai aglomerata luna pentru Romania, in 2017, a fost noiembrie. Dupa numarul mare de zboruri externe intarziate sau anulate, destinatiile cele mai problematice au fost Istanbul (Turcia), Viena (Austria) si Munchen (Germania). Ruta interna cu cele mai mari intarzieri sau anulari a fost Timisoara-Bucuresti, cu 17%. Romania, la mijlocul clasamentului cu cele mai mari intarzieri ale zborurilor.

Spre comparatie cu aeroporturi precum Singapore Changi, care are referintele cele mai bune, sau London Gatwick, aflat la polul opus, aeroporturile din Romania nu se afla nici la coada clasamentului celor mai problematice, nici in topul lor. Performantele inregistrate le plaseaza la mijlocul clasamentului.

Topul AirHelp, care ia in calul punctualitatea, serviciile si rata de procesare a cererilor pentru compensatii, arata ca operatorii aerieni Tarom si Ryanair au printre cele mai slabe performante. „Anul 2017 a fost foarte interesant pentru pasagerii companiilor aeriene. Sa ne amintim de valul de curse anulate de TAP Portugal in lunile august si septembrie, cand pasagerii nu doar ca nu au fost imbarcati cateva zile la rand, dar nu au primit informatii cu privire la statusul calatoriei lor. Imediat dupa au venit anularile curselor Ryanair care, de asemenea, au afectat pasagerii. Ceea ce uita multi dintre acestia este ca, in cazul intarzierilor zborurilor cu mai mult de trei ore sau anularii curselor, au dreptul la compensatii de la companiile aeriene, compensatii care pot ajunge pana la 600 de euro. Insa, desi este dreptul lor, mai putin de 2% dintre pasageri aplica pentru compensatii. Recomandam pasagerilor care au fost afectati de intarzieri sau anulari de zboruri in 2017 sa-si citeasca drepturile si sa se asigure ca nu renunta la o compensatie pe care sunt indreptatiti sa o primeasca. Misiunea AirHelp este sa ajutam pasagerii sa-si primeasca compensatiile. Este dreptul lor“, a declarat Stefan Radu, country manager AirHelp, potrivit adevarul.ro.

Pasagerii companiilor aeriene care au avut intarzieri sau anulari isi pot verifica eligibilitatea pentru compensatii in aplicatia gratuita AirHelp, disponibila pentru iOS si Android sau pe site-ul AirHelp. Intreg procesul nu dureaza mai mult de cateva minute.