6 mituri despre zborul cu avionul, desfiintate de un pilot satul ca oamenii sa se teama de povesti de adormit copiii

6 mituri despre zborul cu avionul, desfiintate de un pilot satul ca oamenii sa se teama de povesti de adormit copiii

Avioanele evacueaza fecalele in timpul zborului!
 
Este un mit care circula de zeci de ani, dar fara sa aiba vreo baza reala. Rezervoarele pastreaza fecalele pana cand aeronava aterizeaza, apoi sunt golite de personalul specializat de pe aeroport.

Aerul din avion este un focar de infectie
Multe persoane considera ca un spatiu inchis, destul de mic, cum este cabina unei aeronave, este un adevarat pericol pentru sanatate, mai ales ca pot fi si pasageri bolnavi. Pana la urma, orice spatiu aglomerat poate fi inclus in aceasta categorie, dar aerul din avion este surprinzator de curat. Mare parte provine din exterior, iar restul este recirculat, dar tot aerul se filtreaza printr-un sistem extrem de eficient. Ceea ce ar trebui sa va ingrijoreze mai mult decat aerul respirat sunt suprafetele din avion, care poate au fost atinse de persoane gripate sau care sufera de alte afectiuni: inchizatoarea de la toaleta, bratele scaunului, masuta pliabila etc.

Usa avionului poate fi deschisa in timpul zborului
Cu toate ca vor fi luate masuri de securitate daca cineva se apuca sa traga de manerul usii in timpul zborului, usa respectiva nu are nicio sansa sa se deschida. Nu prin forta bratelor, cel putin. Cand avionul este presurizat, usa este oricum blocata de presiunea imensa care actioneaza asupra fuselajului in timpul zborului la mare altitudine. Ar fi nevoie de un cric hidraulic ca sa ai vreo sansa sa o deschizi, iar astfel de obiecte nu se permise la bordul avionului, puncteaza ironic pilotul.

Avionul poate sa zboare singur cand este pus pe pilot automat  
Este un mit extrem de frustrant pentru pilotii din intreaga lume, mai ales ca cei mai multi oameni nu stiu exact ce actiuni pot fi executate de sistemul de pilot automat si in ce masura este nevoie de interventia pilotului. Smith compara pilotul automat cu tehnologia folosita de chirurgi in sala de operatii: desi usureaza anumite actiuni si le face mai sigure, nu inseamna nici pe departe ca nu mai sunt necesare prezenta si atentia chirurgului.

O gaura in avion va atrage totul in exteriorul aeronavei
Este un mit la popularizarea caruia a contribuit din plin Holywood-ul si filmele sale de actiune. Depinde in primul rand de marimea gaurii din avion, de ceea ce a dus la formarea ei si de nivelul presurizarii cabinei (in functie de altitudinea la care se afla avionul) la momentul in care apare o astfel de situatie. O gaura produsa de explozia unei bombe, care duce la depresurizarea brusca a cabinei, poate duce la extragerea calatorilor din avion. Vestea buna este ca in cele mai multe cazuri depresurizarea are loc treptat si situatia poate fi tinuta sub control.

Telefoanele mobile interfereaza cu sistemul electronic al avionului
Smith spune ca cel mai probabil nu este cazul, dar autoritatile de aviatie civila prefera sa actioneze in cel mai sigur mod posibil pentru a exclude orice fel de problema. Sistemele electronice ale avioanelor sunt extrem de bine ecranate, dar daca aceste sisteme sunt vechi sau apar defectiuni, este posibil sa apara unele probleme. Pe de alta parte, daca ingrijorarea ar fi atat de mare pe cat cred unele persoane, insotitorii de zbor ar colecta telefoanele inainte de decolare sau ar inspecta fiecare pasager cu mult mai multa atentie pentru a se asigura ca nu folosesc telefoanele mobile, mai ales ca multi nici nu le opresc in timpul zborului. De asemenea, multe companii permit folosirea telefonului pe optiunea „Flight Mod” (Avion).