Un contract intre Alitalia si Carpatair starneste controverse in Italia

Un contract intre Alitalia si Carpatair starneste controverse in Italia
Alitalia a decis sa cedeze Carpatair mai multe zboruri interne si internationale, fapt ce a starnit numeroase controverse in Italia. Numarul italienilor care calatoresc cu companii aeriene autohtone continua sa scada.
 
Astfel, intre 2007 si 2011 s-a inregistrat un declin de 16 puncte procentuale, de la 56%, la 40%, asa cum arata datele Institutului italian de statistica (ISTAT). Deci mai putin de jumatate din numarul de calatori care vin si pleaca din aeroporturile italiene utilizeaza servicii ale companiilor aeriene din Peninsula. In plus, in 2011, a crescut ponderea zborurilor low-cost, la 46%, potrivit romcapitale.net, citata de ziare.com.
 
Publicatia citata noteaza ca vestea ca Alitalia a contractat unele rute interne cu Carpatair, "un transportator roman mic", cu sediul in Timisoara, care are propriile aeronave si echipaje, nu a fost bine primita de unii italieni.
 
Parlamentarul Francesco Barbato vrea sa deschida o ancheta in ceea ce priveste firma din Romania. "In fiecare dimineata, avioanele Carpatair decoleaza din orase diferite din Romania, Republica Moldova si Ucraina, in Timisoara si transporta pasageri in Italia, Germania si Grecia. In dupa-amiaza aceleiasi zile, aeronava face traseul in sens invers. Pana acum, nimic anormal", mai scrie publicatia citata.
 
Insa nemultumirile apar in contextul in care avioanele Carpatair opereaza si zboruri intre Ancona si Roma, in numele Alitalia, cu piloti, insotitori de bord si avioane proprii. In plus, si ruta Pisa-Roma a fost vanduta tot operatorului roman.
 
In consecinta, sindicalistii italieni s-au revoltat, deoarece s-a preferat ca aceste zboruri sa fie facute de o companie straina, in loc sa dea de munca celor 4.500 de piloti si insotitori de zbor care risca sa fie disponibilizati, din cauza problemelor financiare pe care le are Alitalia.
 
La solicitarea presei din Peninsula, aceasta companie a recunoscut ca a incheiat cu Carpatair un contract de tip "code-sharing", de utilizare in comun a codurilor zborurilor, pe 19 septembrie 2011.
 
Compania a mai precizat ca acordul a fost aprobat de Autoritatea aeronautica italiana (ENAC), iar Carpatair are toate certificatele de siguranta. In plus, potrivit surselor publicatiei citate, firma romaneasca ar putea opera zboruri in numele Alitalia si pe rutele Pisa-Roma, Alghero-Roma, Parma-Roma si Bolzano-Roma.
 
"Pare cel putin absurd ca Alitalia sa cedeze unei companii din Romania zboruri cu aceleasi destinatii pentru care ceruse conditii speciale, din cauza crizei, costurile fiind suportate de contribuabilii italieni; multi angajati ai Alitalia, comandanti, insotitori de bord, sunt disponibilizati", argumenteaza Barbato.