Unele hoteluri din Thailanda dau în judecată clienții care lasă recenzii negative

Unele hoteluri din Thailanda dau în judecată clienții care lasă recenzii negative

Nu este prima dată când un hotel thailandez amenință un oaspete cu acțiuni legale în urma unei recenzii online.

În Thailanda, se spune "adio" celebrului citat "clientul este rege", dacă îndrăznești să lași un comentariu răutăcios. Pe 19 decembrie, o turistă thailandeză pe nume Khing și-a exprimat nemulțumirea față de Hotelul Ozone, situat lângă Parcul Național Khao Yai, și acest lucru a făcut obiectul unui proces.

"Camera nu arăta așa cum se anunța", a spus ea în recenzie. Rezervase o cameră de lux, dar ea a semnalat și alte probleme: "Nu am putut să sun la recepție din camera mea, așa că a trebuit să cobor. Lucrătorii din schimbul de noapte nu mi-au fost toți de ajutor, dar unii au fost primitori. În ceea ce privește priveliștea din camera mea, a fost foarte bine". Ea încheie prin a compara Ozone cu alte hoteluri din stațiunile din jur.

După ce și-a postat comentariul, Khing a primit un scurt răspuns de la hotel, prin care era asigurata ca se va ține cont de observațiile sale. Dar instituția s-a răzgândit rapid, iar fostul client a primit un mesaj oficial prin care i s-a cerut să-și șteargă comentariul și să publice un mesaj de scuze publice în cinci ziare, în limba thailandeză, timp de șapte zile, sau să plătească o despăgubire consistenta. Ofensată de această amenințare, ea si-a angajat un avocat.

"I s-a spus să înlăture imediat comentariul, altfel va trebui să plătească stațiunii 50.000 de baht thailandezi, adica 1.300 euro pe zi, drept despăgubire, și 3 milioane de baht, adica 80.000 euro daune", explică avocatul său. Acesta precizează că, dacă clientul său nu își șterge postarea sau nu este de acord să plătească, complexul hotelier va începe urmărirea penală. Cazul rămâne deschis până când Khing ia o decizie.

Un alt caz asemanator

În 2020, pe insula Koh Chang, un alt hotel a amenințat unul dintre oaspeții săi cu acțiuni în justiție din cauza comentariului online. Turistul american în cauză, Wesley Barnes, în mai multe rânduri și pe diferite site-uri, făcuse aluzii la sclavie când vorbea despre tratamentul personalului. A fost dat în judecată pentru defăimare si arestat de autorități. Din închisoare, și-a cerut scuze în mod public, iar acuzațiile împotriva lui au fost retrase.

De atunci, TripAdvisor a adoptat măsuri și avertizează fiecare utilizator care dorește să își exprime o parere cu privire la acest hotel, care a luat măsuri legale in urma anumitor comentarii. Site-ul anunță: "Acest hotel sau persoane asociate cu acest hotel au depus acuzații penale împotriva unui utilizator TripAdvisor pentru că a scris și postat recenzii online. Acesta facut închisoare."