Scaunele din avioane devin mai mici
Noul trend in aviatie este de a creste capacitatea actualelor avioane cu un loc pe rand, prin a oferi mai putin spatiu pentru solduri, un revers al unei jumatati de secol in care scaunele au crescut treptat la clasa economica, scrie The Wall Street Journal.
In Boeing 777 spatiul pentru solduri este mai mic cu 1,5 inch (4 cm) fata de anii 1990 cand un loc avea 18,5 inch (47 cm). Majoritatea modelelor Boeing 777 si 787 Dreamliner sunt configurate acum cu scaune de 17 inch (43 cm), doar Airbus A350 va avea locuri de 18 inch (45,7 cm).
De 20 de ani, numarul de scaune standard in partea din spate al unui Boeing 777 a fost de 9 locuri pe rand, insa anul trecut aproape 70% din avioane au fost cu 10 scaune pe rand, fata de 15% in 2010.
Operatorii aerieni care au comandat Boeing 787 Dreamliner, model gandit sa imbunatateasca confortul pasagerilor, au vrut ca avioanele sa aiba 9 locuri pe rand in loc de 8.
Zece companii de pe glob zboara acum cu Airbus A330 cu 9 locuri de 16,7 inch (42,4 cm) pe rand, printre cele mai inguste, fata de 8 locuri cum a fost proiectat avionul. Printre companiile aeriene care au comandat scaune mai inguste sunt American Airlines, Air Canada, Air France-KLM, Emirates Airline. Emirates vrea in avioanele Airbus A380 cate 11 locuri pe rand, de 17,2 inch (43,7 cm), aceleasi dimensiuni pe care le ofera Boeing 737. Planul Emirates este sa distraga pasagerii prin gustari mari si divertisment electronic, TV.