Cat aloca romanii pe vacante
Bugetul mediu alocat de turisti pentru vacanta in tara se siteaza intre 270 si 370 de euro de familie, in timp ce pentru destinatiile externe se cheltuieste in medie 750-950 de euro, potrivit datelor prezentate de ANAT dupa targul de turism care s-a desfasurat intre 14 si 17 noiembrie la Romexpo.
Potrivit ANAT, peste 16.000 de persoane au vizitat Targul de Turism al Romaniei, la care au participat proximativ 200 de companii din tara, dar si din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Indonezia, Iordania, Israel, Italia, Turcia si Ungaria, scrie Mediafax.
"Si aceasta editie ne-a reconfirmat interesul romanilor pentru achizitionarea produselor turistice in regim de early booking, concept care a atins maturitatea si pe piata din Romania. Chiar daca perioadele de concediu s-au mai scurtat si bugetele sunt mai austere decat in anii trecuti, romanii nu renunta la concedii si apeleaza chiar la instrumente financiare care le vin in ajutor cu optiunea de a strange banii lunar, timp de un an, pentru a-si petrece vacanta dorita", se arata intr-un comunicat transmis de Asociata Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT).
La reducerile early-booking s-au adaugat discounturi si reduceri instant booking (strict pe perioada targului), acestea fiind cele mai cautate de vizitatori. Reducerile de pana la 40% atat pe destinatiile interne, cat si pe cele externe, i-au incurajat pe vizitatorii aflati la targ fie sa cumpere o vacanta, fie sa-si rezerve una.
Destinatiile interne cele mai vandute pentru iarna 2013-2014 au fost cele de ski, statiunile montane si de agroturism, destinatii precum Valea Prahovei, Poiana Brasov, Bucovina etc. Litoralul romanesc se prefigureaza a fi din nou destinatia vedeta a sezonului estival urmator, fiind cel mai solicitat produs turistic intern si cel mai vandut produs in sistem early-booking.
Cele mai dorite vacante in strainatate au ramas, ca in anii anteriori, Turcia, Grecia, Bulgaria si Spania. Agentiile de turism membre ANAT preconizeaza o crestere a vanzarilor pentru Grecia, atat pentru destinatiile traditionale, cat si pentru Grecia de Vest. Turcia va avea o crestere mai ponderata in 2014, desi Antalya ramane cea mai ceruta destinatie.
La targ nu au lipsit cererile pentru destinatiile exotice, cumparate in regim de early-booking, precum Mexic, Maldive, Dubai, Thailanda, Sri Lanka, Kenya, Punta Cana (Republica Dominicana) etc. De interesul vizitatorilor s-au bucurat si produsele turistice de tip city-break, Barcelona, Viena, Praga, Istanbul si Dubai fiind cele mai cerute.