Sase secrete pe care companiile aeriene nu vor sa le stiti: pasagerii nu au aproape niciun drept cand cumpara biletul de avion
Cei mai multi pasageri nu citesc cu atentie ce scrie in precizarile care insotesc biletele de avion. Practic, in clipa in care o persoana cumpara un bilet, ea semneaza un contract cu compania aeriana, dar asta nu inseamna ca are si anumite drepturi. De aceea, companiile aeriene pot sa amane sau sa anuleze cursele, spre marea nemultumire a pasagerilor.
Joe Brancatelli, fondatorul unui site de turism, a declarat pentru The Independent ca pasagerii nu au niciun fel de drepturi cand cumpara un bilet de avion. Ei se asteapta ca totul sa mearga bine si au incredere in compania aeriana, dar uneori se intampla diferite incidente, care le provoaca neplaceri.
1. Compania aeriana redacteaza un contract care este in favoarea ei, iar pasagerul este automat de acord cu acest contract in clipa in care cumpara biletul de avion. Calatorii nici macar nu citesc cu atentie prevederile scrise pe acest bilet, spune Joe.
2. Compania aeriana nu este obligata sa respecte ora si destinatia mentionate pe bilet. Pare uimitor, dar la o citire mai atenta a mentiunilor de pe bilet, vedem o precizare clara: „orele mentionate in program nu sunt garantate si nu constituie parte a prezentului contract. Orele pot fi schimbate fara o notificare prealabila”. De asemenea, in caz de necesitate, avionul nu va ateriza in anumite destinatii mentionate pe bilet. Aceste precizari sunt necesare pentru ca protejeaza compania aeriana de un eventual proces. Desigur, anularile si modificarile au loc doar in caz de urgenta sau de vreme nefavorabila, insa pasagerii nu sunt deloc protejati in aceasta situatie, spune Brancatelli.
3. Zborurile care au mai multe escale costa mult mai mult, compania aeriana taxand cel mai mare tarif posibil pentru fiecare segment de zbor.
4. Nu exista o lege clara privind spatiul minim de care trebuie sa dispuna un pasager. Prin urmare, calatorii pot sta oricat de inghesuiti in avion, pentru ca nu exista un standard in acest sens. Interesant este ca pentru animale exista legi clare care stabilesc spatiul minim acceptabil pentru acestea, in cazul transportului cu trenul sau cu camioanele.
5. In ultimii ani biletele de avion nu mai pot fi schimbate intre companiile aeriene. Astfel, daca un zbor este anulat, pasagerii nu mai pot fi transferati la cursa unei alte companii aeriene, pe aceeasi destinatie. Ei pur si simplu vor pierde zborul si vor fi nevoiti sa gaseasca alta solutie de transport.
6. Unele companii stabilesc de la inceput o dimensiune limita pentru bagajul de mana. Altele insa pot refuza sa accepte la bord anumite genti, existand o clauza in acest sens.
Joe Brancatelli, fondatorul unui site de turism, a declarat pentru The Independent ca pasagerii nu au niciun fel de drepturi cand cumpara un bilet de avion. Ei se asteapta ca totul sa mearga bine si au incredere in compania aeriana, dar uneori se intampla diferite incidente, care le provoaca neplaceri.
1. Compania aeriana redacteaza un contract care este in favoarea ei, iar pasagerul este automat de acord cu acest contract in clipa in care cumpara biletul de avion. Calatorii nici macar nu citesc cu atentie prevederile scrise pe acest bilet, spune Joe.
2. Compania aeriana nu este obligata sa respecte ora si destinatia mentionate pe bilet. Pare uimitor, dar la o citire mai atenta a mentiunilor de pe bilet, vedem o precizare clara: „orele mentionate in program nu sunt garantate si nu constituie parte a prezentului contract. Orele pot fi schimbate fara o notificare prealabila”. De asemenea, in caz de necesitate, avionul nu va ateriza in anumite destinatii mentionate pe bilet. Aceste precizari sunt necesare pentru ca protejeaza compania aeriana de un eventual proces. Desigur, anularile si modificarile au loc doar in caz de urgenta sau de vreme nefavorabila, insa pasagerii nu sunt deloc protejati in aceasta situatie, spune Brancatelli.
3. Zborurile care au mai multe escale costa mult mai mult, compania aeriana taxand cel mai mare tarif posibil pentru fiecare segment de zbor.
4. Nu exista o lege clara privind spatiul minim de care trebuie sa dispuna un pasager. Prin urmare, calatorii pot sta oricat de inghesuiti in avion, pentru ca nu exista un standard in acest sens. Interesant este ca pentru animale exista legi clare care stabilesc spatiul minim acceptabil pentru acestea, in cazul transportului cu trenul sau cu camioanele.
5. In ultimii ani biletele de avion nu mai pot fi schimbate intre companiile aeriene. Astfel, daca un zbor este anulat, pasagerii nu mai pot fi transferati la cursa unei alte companii aeriene, pe aceeasi destinatie. Ei pur si simplu vor pierde zborul si vor fi nevoiti sa gaseasca alta solutie de transport.
6. Unele companii stabilesc de la inceput o dimensiune limita pentru bagajul de mana. Altele insa pot refuza sa accepte la bord anumite genti, existand o clauza in acest sens.