China a inaugurat un aeroport hi-tech (FOTO)
Aeroportul International Shenzhen din China a inaugurat in noiembrie noul terminal 3, in urma unei investitii de 740 milioane de euro, care va inlocui terminalele A, B si D.
Proiectat de arhitectul italian Massimiliano Fuksas, noul terminal seamana cu un avion urias alb, acoperit intr-un fagure de miere, din metal si sticla, care lasa lumina soarelui in interior, reducand consumul de energie. Chiar si apa de ploaie este reciclata si folosita pentru toalete si pentru a uda plantele din interior.
Cu o suprafata de 450.000 metri patrati terminalul are 192 de ghisee check-in, un lounge VIP si o zona comerciala, fiind de trei ori mai mare deca terminalele vechi impreuna, scrie wall-street.ro, care citeaza businesstraveller.asia.
Noul terminal are o capacitate de 45 de milioane de pasageri pe an, dintre care 36 de milioane pasageri locali si 9 milioane pasageri internationali.
In orele de varf, aeroportul ar putea servi pana la 13.700 de pasageri pe ora.
Primul zbor de pe noul terminal al Aeroportului International Shenzhen din China a fost catre Mongolia. In ciuda cererii turistilor de a zbura catre Sydney, Dubai si Koln, nicio companie aeriana nu a vrut sa inceapa operarea pe Aeroportul International Shenzhen.
In prezent, de pe acest aeroport sunt doar cateva zboruri regionale, cum ar fi Bangkok, Kuala Lumpur si Singapore. Singura destinatie in SUA este in Alaska, iar toate zborurile sunt cargo, facute de UPS si Federal Express.
Spre deosebire de cele mai mari orase din China, Shenzhen nu permite o escala fara viza.
Nivelurile 1 si 2 sunt pentru sosiri internationalesi interne, in timp ce nivelul 3 este zona de imbarcare. Nivelul 4 este pentru plecari.
Anul trecut, 30 de milioane de pasageri pe au folosit aeroportul Shenzhen. Peste 240.000 de zboruri au avut loc in 2012. Pana in 2020, 375.000 de avioane vor decola si ateriza anual, aducand 45 de milioane de pasageri.
Aeroportul International Shenzhen este primul aeroport din China, care dispune de o instalatie de energie solara de 10 megawati, cu suficienta putere pentru a tine 10.000 de gospodarii lunar. Lipsa de interes comercial al aeroportului este in contrast puternic cu alte hub-uri de calatorie in China, unde, in primele 10 luni ale anului 2013, traficul de pasageri a crescut cu 11% la 297,6 milioane.