Avionul viitorului te va ajuta sa-ti faci vacantele in spatiu
Aeronava care promite sa revolutioneze turismul si sa duca oamenii in orbita la o viteza de cinci ori mai mare decat a sunetului ar putea intra in functiune din 2025. Aeronava se numeste Skylon si are un motor care „respira aer” care poate ajunge la atmosfera Pamantului in numai 15 minute. Ulterior, va trece la modul racheta pentru a ramane in orbita, potrivit Reaction Engines Limited (REL). Cei de la REL spera sa intreaca NASA in misiunea de a construi prima aeronava hipersonica.
REL a anuntat noi investitii in valoare de 37 de milioane de dolari in tehnologiile lor, de la companii precum Boeing si Rolls Royce. Bugetul totual ajunge acum undeva la 140 de milioane de dolari. Astfel, daca trece cu bine de testele terestre care vor incepe in 2020, Skylon ar putea avea primul zbor in 2025. „Rolls Royce si Boeing – astea chiar sunt nume mari si este fantastic sa fim in aceasta pozitie”, a zis CEO-ul REL, Mark Thomas, pentru BBC. „Rolls sunt super-pozitivi cu privire la tehnologie. Ei vor ca noi sa fim independenti si inovativi, si sa ne extindem tehnologia cat mai mult posibil. Si Boeing – e uimitor. Ei sunt cea mai mare companie aerospatiala din lumea, au decenii de expertiza si planuri de viitor care, pentru noi cu siguranta, vor fi foarte interesante”.
CTO-ul Rolls Royce, Paul Stein, si-a exprimat si el bucuria de a investi in proiectul REL. „Suntem incantati sa devenim un investitor strategic in Reaction Engines Limited, o companie inovativa din Marea Britanie care ajuta la impingerea limitelor tehnologiilor aviatice”, a declarat Stein. „Dorim in continuare sa lucram cu REL si sa asistam in dezvoltarea tehnologiei lor, si planuim sa incorporam aceasta tehnologie in propriile noastre produse viitoare”.
REL dezvolta motorul Sabre, care va atinge de cinci ori viteza sunetului, de 1,9 kilometri pe secunda, inainte de a trece la modul racheta pentru restul calatoriei. Configuratiile de zbor pentru racheta vor permite aeronavei sa ajunga la viteze de 8,5 kilometri pe secunda. Motorul va functiona prin arderea aerului atmosferic in niste camere de combustie, proces care va genera caldura si va alimenta astfel motorul. Astfel, nu va mai fi nevoie de oxigen lichid si de hidrogen lichid pentru alimentare, asa cum au nevoie aeronavele in prezent.
Mark Thomas a subliniat importanta echipei de lucru in intregul proces. „Avem unii din cei mai talentati ingineri cu care am lucrat vreodata, iar un procent mare din ei sunt femei; si avem un program bun de practica”, a zis el. „Se simte ca si cum suntem o poveste cu vesti bune si vreau sa ramana asa”.
sursa: playtech.ro
REL a anuntat noi investitii in valoare de 37 de milioane de dolari in tehnologiile lor, de la companii precum Boeing si Rolls Royce. Bugetul totual ajunge acum undeva la 140 de milioane de dolari. Astfel, daca trece cu bine de testele terestre care vor incepe in 2020, Skylon ar putea avea primul zbor in 2025. „Rolls Royce si Boeing – astea chiar sunt nume mari si este fantastic sa fim in aceasta pozitie”, a zis CEO-ul REL, Mark Thomas, pentru BBC. „Rolls sunt super-pozitivi cu privire la tehnologie. Ei vor ca noi sa fim independenti si inovativi, si sa ne extindem tehnologia cat mai mult posibil. Si Boeing – e uimitor. Ei sunt cea mai mare companie aerospatiala din lumea, au decenii de expertiza si planuri de viitor care, pentru noi cu siguranta, vor fi foarte interesante”.
CTO-ul Rolls Royce, Paul Stein, si-a exprimat si el bucuria de a investi in proiectul REL. „Suntem incantati sa devenim un investitor strategic in Reaction Engines Limited, o companie inovativa din Marea Britanie care ajuta la impingerea limitelor tehnologiilor aviatice”, a declarat Stein. „Dorim in continuare sa lucram cu REL si sa asistam in dezvoltarea tehnologiei lor, si planuim sa incorporam aceasta tehnologie in propriile noastre produse viitoare”.
REL dezvolta motorul Sabre, care va atinge de cinci ori viteza sunetului, de 1,9 kilometri pe secunda, inainte de a trece la modul racheta pentru restul calatoriei. Configuratiile de zbor pentru racheta vor permite aeronavei sa ajunga la viteze de 8,5 kilometri pe secunda. Motorul va functiona prin arderea aerului atmosferic in niste camere de combustie, proces care va genera caldura si va alimenta astfel motorul. Astfel, nu va mai fi nevoie de oxigen lichid si de hidrogen lichid pentru alimentare, asa cum au nevoie aeronavele in prezent.
Mark Thomas a subliniat importanta echipei de lucru in intregul proces. „Avem unii din cei mai talentati ingineri cu care am lucrat vreodata, iar un procent mare din ei sunt femei; si avem un program bun de practica”, a zis el. „Se simte ca si cum suntem o poveste cu vesti bune si vreau sa ramana asa”.
sursa: playtech.ro