Pilotul unei companii aeriene raspunde la intrebarea: ”Este mai sigur sa zbori ziua sau noaptea?”

Pilotul unei companii aeriene raspunde la intrebarea: ”Este mai sigur sa zbori ziua sau noaptea?”

Un pilot al companiei aeriene low cost easyJet a raspuns la o serie de curiozitati pe care le-ar putea avea un pasager de avion. Acestea au fost redate intr-un articol publicat de Mirror. Potrivit Liverpool Echo, cel putin unul din sase dintre noi sufera de teama de zbor.

1. Ce se intampla daca uiti accidental un telefon sau un iPad deschis la decolare?

In realitate, nimic care sa starneasca ingrijorare  se intampla intr-o astfel de situatie. Sistemele de control ale aeronavelor sunt atat de sofisticate in prezent, incat nu ar cauza nicio interferenta. Regulile care impun inchiderea acestor dispozitive au fost facute cu multi ani in urma, cand dispozitive precum iPad-urile nu existat. Regulile acestea incep sa fie insa mai relaxate - dispozitivele de acest tip pot fi folosite in ”modulul sigur” - in anii ce urmeaza vor urma mai multe schimbari in acest sens.

2. Este posibil ca cineva sa deschida usa unei aeronave pe durata zborului?
Nu, absolut nu. Aeronava este presurizata iar usile sunt de asa numitul tip ”usa dop”, aspect care le impiedica sa fie deschise pe durata zborului.

3. Este posibil ca turbulentele sa conduca la prabusirea avionului?
 Turbulentele cauzeaza disconfort - asemenea condusului unei masini pe un drum cu multe denivelari; dar nu sunt periculoase. Aeronavele sunt construite astfel incat sa faca fata pentru numeroase turbulente, astfel incat un astfel de risc este extrem de scazut.

4. De ce trebuie sa ridici tavita alipita scaunului din fata ta la aterizare si decolare?
Ne pregatim pentru orice situatie, iar in cazul unui scenaruu in care ar trebui sa amanam decolarea dintr-un anumit motiv - lucru care din nou, este putin probabil,  - un astfel de obiect ar putea cauza ranirea pasagerilor.

5. De ce trebuie sa ridicam parasolarul la decolare si aterizare?
In situatia evacuarii aeronavei, personalul navigant ar trebui sa se asigure ca nu exista pericole afara - doar asa au vizibilitatea de care au nevoie intr-un astfel de scenariu.

6. De ce luminile aeronavei se sting inainte de decolare?
Facem acest lucru pentru ca ochii pasagerilor si ai personalului navigant sa se acomodeze cu lumina de afara pentru situatia in care trebuie sa oprim decolarea.O astfel de situatie este putin probabila, dar trebuie sa fim pregatiti.

7. Este mai sigur sa zbori ziua sau noaptea?
Nu exista absolut nicio diferenta.

8. Sunteti vreodata speriat in timpul zborului?
Am fost intrebat acest lucru de multe ori - raspunsul a fost, de fiecare data, nu cu mana pe inima. Zbor de la 16 ani si nu a existat niciun moment in care sa ma fi speriat in timpul vreunui zbor.

sursa: businessmagazin.ro